ویتامین های محلول در چربی: عبارتند از ویتامین A ، ویتامین D ، ویتامین E ، ویتامین K این ویتامینها در چربی حل می شوند  و در بدن انباشته می شوند.

ویتامین های محلول در آب: عبارتند از ویتامین C ، ویتامین B6 ، ویتامین B12    که برای جذب شدن در بدن ابتدا باید در آب حل شوند. بنابراین نمی توانند در بدن ذخیره شوند. ویتامین های آبدوست که توسط بدن جذب نشده و مورد استفاده قرار نگرفته از طریق ادرار دفع می شوند.

معرفی ویتامین ها

نقش انواع ویتامین در بدن چیست؟

بدن ما هر روز پوست، ماهیچه و استخوان تولید می‌کند. همچنین، خون می‌سازد تا مواد مغذی و اکسیژن را به قسمت‌های مختلف بدن حمل کند و سیگنال‌های عصبی را در مسیرهای مختلف از مغز به بدن و بالعکس ارسال نماید. علاوه بر این، پیام رسان‌های شیمیایی را فرموله می‌کند تا از یک اندام به اندام دیگر بروند و دستورالعمل‌هایی را صادر ‌کنند که به حفظ بقای ما کمک کند. اما برای انجام همه این کارها، بدن به مقداری مواد خام نیاز دارد که شامل حداقل ۳۰ ویتامین و مواد معدنی مختلف است. انواع ویتامین و مواد معدنی، مواد مغذی ضروری بدن هستند، زیرا صدها نقش را در بدن با هماهنگی کامل انجام می‌دهند. آن‌ها به تقویت استخوان‌ها، التیام زخم‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. همچنین غذا را به انرژی تبدیل نموده و آسیب‌های سلولی را ترمیم می‌نمایند. پی بردن به همه کارهایی که این ویتامین‌ها و مواد معدنی انجام می‌دهند می‌تواند بسیار گیج کننده باشد. 

مطالب مرتبط

Concept

فرق ویتامین با مولتی ویتامین چیست؟

مشاهده مطالب بیشتر

Branding

پرو-ویتامین چیست؟

مشاهده مطالب بیشتر

Development

فاکتور های مهم در نیازهای غذایی 

مشاهده مطالب بیشتر

تیم متخصصان مشاوره ورزشی

Instagram

Follow @Atth66